ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
- Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania z Serwisu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 ze zm.).
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
- Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Serwisu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed
zawarciem
umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np.
pocztą elektroniczną).
- Podstawowe definicje:
- 1) Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;
- 2) Sprzedawca lub Usługodawca: Marcin Kusiński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą fondo.pl
Marcin
Kusiński, Al. Piłsudskiego 22/16, 43-600 Jaworzno, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, NIP: 9371609450, Regon: 278239040;
- 3) Klient lub Usługobiorca: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we
własnym
imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie
działalności Sklepu. Klient to także Konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w
stosunku do Konsumenta;
- 4) Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu),
niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- 5) Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U.2016.1030 t.j. ze zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Klienta za pośrednictwem Serwisu;
- 6) Usługa Ogłoszenia - umożliwienie Użytkownikom emisji i odczytu Ogłoszeń, stanowiących reklamy a nie oferty w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks cywilny
- 7) Sklep lub Sklep Internetowy, lub Serwis: Usługa elektroniczna, Sklep Internetowy, prowadzony przez
Sprzedawcę pod adresem internetowym jawinfo.pl;
- 8) Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta,
zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez
Klienta
oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu;
- 9) Towar lub Produkt lub Usługa – towary i usługi sprzedawane w Sklepie, znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;
- 10) Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek złożenia przez Klienta
Zamówienia
w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;
- 11) Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w
Sklepie;
- 12) Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą środków komunikacji
technicznej;
- 13) Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę
za
pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom
automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), zawierających
informacje o
Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie.
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
- Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: adres: Al. Piłsudskiego 22/16, 43-600 Jaworzno, adres poczty
elektronicznej: kontakt@jawinfo.pl.
- Sprzedawca oferuje następujące rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną:
- 1) sklep internetowy, działający za pośrednictwem witryny internetowej, w ramach której Klient
zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty
elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru)
następuje poza internetem;
- 2) newsletter, polegający na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej Klienta,
wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub
promocjach w Sklepie;
- 3) opiniowanie (komentowanie), polegające na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom zamieszczania na
stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta, w tym dotyczących obsługi lub
Towarów.
- Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.
- Warunkiem technicznym korzystania z Serwisu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń
umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej),
dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
- Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam,
wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca
wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną
wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia,
w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Zawarcie umowy o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez
internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych poprzez
opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie bezpłatnych
Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
- Sprzedawca może – poza innymi przypadkami wynikającymi z przepisów prawa – przetwarzać następujące dane
osobowe Klienta niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy:
- 1) nazwisko i imiona Klienta;
- 2) stały adres zamieszkania;
- 3) adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania;
- 4) adresy poczty elektronicznej Klienta;
- 5) numer telefonu;
- Sprzedawca może przetwarzać, za zgodą Klienta i dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji
Klientów z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez
Sprzedawcę, inne dane dotyczące Klienta, które nie są niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Wynajmującego).
ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE
§ 1 Konto
- Rejestracja konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga
następujących działań: Kupujący powinien wypełnić formularz rejestracji podając
określone dane i składając oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu,
przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych. Na adres poczty
elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie rejestracji konta przesłany
zostanie link umożliwiający weryfikację konta. Logowanie do konta polega na podaniu
adresu poczty elektronicznej Klienta oraz hasła, ustalonego przez Klienta. Hasło
jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
- Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub
sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
- Usługa elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z konta w Sklepie poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
kontakt@jawinfo.pl.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Al. Piłsudskiego
22/16, 43-600 Jaworzno.
§ 2. Newsletter
- Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
- Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji konta przez Klienta, ale wymaga
podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
- Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający
subskrypcję Newsletter-a.
- Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
kontakt@jawinfo.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Al. Piłsudskiego
22/16, 43-600 Jaworzno.
ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ
§ 1. Towary
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.
- Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
- Gwarancja na Towary nie jest udzielana, usługi posprzedażowe nie są świadczone.
§ 2. Usługa Ogłoszeń
-
Przedmiotem Usługi dodania Ogłoszenia jest udostępnienie Użytkownikowi na czas oznaczony wydzielonej części zasobów Serwisu, w celu umieszczenia ogłoszenia o rzeczach ruchomych, nieruchomościach lub usługach.
-
Usługa świadczona jest w różnych wariantach ilościowych i przedmiotowych, stanowiących oznaczone pakiety, zgodnie z informacjami podanymi na stronie internetowej Serwisu.
-
W celu kontynuacji zamówienia Usługi należy uzupełnić wymagane pola formularza „Dodaj ogłoszenie”, poprzez uzupełnienie wszystkich pól obowiązkowych oraz ewentualnie pól dobrowolnych, przy użyciu prawdziwych, kompletnych i dotyczących dodawanego Ogłoszenia danych.
-
W Ogłoszeniu Użytkownik może zamieścić informacje o przedmiocie Ogłoszenia, fotografie, dane teleadresowe, inne informacje. Użytkownik jest zobowiązany wprowadzić informacje prawdziwe, kompletne, dotyczące przedmiotu Ogłoszenia i zgodne z jego aktualnym stanem fizycznym i prawnym, a także zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym, dotyczącym Użytkownika.
-
Użytkownik korzystający z niniejszej Usługi, przesyłając elementy graficzne, treść, zdjęcia lub inne elementy będące przedmiotem praw autorskich, zobowiązany jest zapewnić, że posiada prawo do rozporządzania nimi i nie są one przedmiotem własności osób trzecich. Jednocześnie udziela Usługodawcy licencji na ich użycie w obszarze Serwisu, w celu świadczenia Usługi.
-
Wprowadzone przez Użytkownika informacje będą wykorzystywane w obszarze formularza wyszukiwania Serwisu.
-
Zamówienie Usługi wymaga zatwierdzenia wprowadzonych danych, poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj ogłoszenie”. Przedmiotem Usługi jest dodanie Ogłoszenia do zasobów Serwisu.
-
Użytkownik ma prawo edytować treść Ogłoszenia za pomocą funkcjonalności znajdujących się w obszarze Konta Użytkownika poprzez wykorzystanie właściwego pola edycji danych.
-
Ogłoszenie może zostać usunięte przez Użytkownika w każdym czasie, poprzez użycie funkcjonalności dostępnej w Koncie Użytkownika.
-
Warunkiem skorzystania z niniejszej Usługi jest rejestracja Konta Użytkownika oraz zalogowanie.
§ 3. Zamówienia i ich realizacja
- Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.
- Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu konta na stronie internetowej
Sklepu lub bez rejestrowania konta na stronie internetowej Sklepu (gościnne zakupy).
- Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane
zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
- Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia
składane
w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola)
oznaczonego „Kupuję i płacę”. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta
adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 2 dni roboczych.
§ 4. Płatności
- Wszystkie ceny Towarów i usług podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich (ceny
zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie
2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest
wiążąca dla obu stron.
- Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i
ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru
Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest
przekazywana na etapie składania Zamówienia.
- Klient może wybrać formę płatności:
- 1) przelew tradycyjny – zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po
złożeniu Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek
bankowy Sklepu. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty
Klienta na rachunku bankowym Sklepu;
- 2) zapłata za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24.pl – zapłata
przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien
dokonać zapłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24.pl. Realizacja
Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta w systemie płatności
Przelewy24.pl;
- 3) zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) – klient uiszcza
należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u kuriera. Realizacja zamówienia
następuje po przyjęciu Zamówienia.
- 4) zapłata przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka lub płatność kartą) –
Klient uiszcza należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w
sklepie stacjonarnym Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po
przyjęciu Zamówienia.
- Na każdy sprzedany Produkt lub Usługę Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi w formie elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail.
- Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy
sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy – zgodnie z
art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2016.380 ze zm.) – Sprzedawca wyznaczy
Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie
uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie
spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także
przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
- Podmiotem świadczącym usługę płatności elektronicznych jest PayPro SA z siedzibą w
Poznaniu, adres: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisana do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu pod numerem KRS 0000347935,NIP: 779-236-98-87, o kapitale zakładowym w
wysokości 4 500 000 zł złotych w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza w
rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wpisana do
rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014. Nadzór nad wykonywaniem
działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
§ 5. Dostawa
- Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie
ustalą inaczej.
- Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora
pocztowego według wyboru Klienta. Wysyłka realizowana za pośrednictwem operatora
pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysyłki
Towaru, natomiast za pośrednictwem firmy kurierskiej – w ciągu 2 dnia
roboczego od dnia wysyłki Towaru.
- Klient nie może dokonać odbioru osobistego Towaru.
- Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz
instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
- Sprzedawca wskazuje, że:
- 1) z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą
korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej
utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na
Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się
jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał
wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta,
- 2) przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje
wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
- a) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
- b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
- c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego
niedbalstwa przewoźnika;
- d) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po
przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu
oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem
przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
§ 6. Dodatkowe informacje dla Konsumenta
- Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu
przedłużeniu.
- Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to czas realizacji
Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
- Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji
lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
- Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy
z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
(Dz.U.2016.3 ze zm.).
ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną
lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego
(Dz.U.2016.380 ze zm.), na następujących zasadach:
- a) wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności
Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:
- i) Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć
ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności
lub przeznaczenia;
- ii) Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca
zapewnił Konsumenta;
- iii) Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował
Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił
zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- iv) Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
- b) Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo
jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w
korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia
właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny
także za istnienie prawa;
- c) Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które
istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z
przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.
- d) Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli
Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;
- e) jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia
wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili
przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta;
- f) Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a
jeśli Towarem nabywanym przez Konsumenta jest używana rzecz ruchoma,
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem jednego roku od dnia wydania Towaru;
- g) uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
-
- i) żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
- ii) Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy
do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia;
- h) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w
umowie, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w
którym rzecz została jemu wydana.
ROZDZIAŁ 7. WARUNKI PUBLIKACJI TREŚCI PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW
-
Publikując w Serwisie dowolne treści, Użytkownik udziela na rzecz Usługodawcy nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej licencji w zakresie ich wykorzystania na następujących polach eksploatacji: publikacja w obszarze strony internetowej Serwisu, zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z zachowaniem prawa do udzielania sublicencji, w celu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Serwisu.
-
Publikując w Serwisie odnośnik do innej strony internetowej, zarówno poprzez linkowanie jak i embeddowanie, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją prawną tej strony internetowej oraz z warunkami licencyjnymi w przedmiocie korzystania z utworów opublikowanych w jej obszarze, w celu określenia, czy a wyżej wymienione dokumenty uprawniają Użytkownika do publikacji odnośnika w Serwisie, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
-
Publikując w Serwisie treść lub odnośnik do innej strony internetowej, w obszarze których uwidoczniono wizerunki osób trzecich, których zgoda jest konieczna do publikacji, Użytkownik jest zobowiązany do posiadania zgód tych osób lub innej podstawy prawnej do publikacji wizerunku.
-
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie do Serwisu lub za jego pośrednictwem, treści: niezgodnych z prawem,mogących wprowadzić w błąd innych Użytkowników, naruszających dobra osobiste Użytkowników, Usługodawcy lub osób trzecich, powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w szczególności: treści pornograficznych, treści propagujących używanie narkotyków lub nadmierne spożywanie alkoholu, treści nawołujących do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia nienawiści.
-
Usługodawca jest uprawniony do usunięcia lub moderacji treści, które naruszają postanowienia Regulaminu lub przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
ROZDZIAŁ 8. PROCEDURA ROZPATRYWANIA
REKLAMACJI
- Reklamacje dotyczące wad Towaru Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie
pisemnej na adres: Al. Piłsudskiego 22/16, 43-600 Jaworzno. O wysłaniu zawiadomienia można
także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail:
kontakt@jawinfo.pl.
- W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub
uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi
dochodzenie roszczeń od przewoźnika.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady Towaru i żądanie Klienta,
ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
- Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni. Jeżeli
Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa
się, że uznał ją za uzasadnioną.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
- 1) możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy
ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
- 2) możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem powszechnym
lub sądem polubownym;
- 3) możliwość prowadzenia postępowania mediacyjnego z udziałem niezależnego
mediatora.
Pobierz
wzór formularza reklamacji
ROZDZIAŁ 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach
określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2016.380 ze zm.).
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia
otrzymania Towaru.
- Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie
odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych
umów, tj.:
- 1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
Umowy;
- 2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- 3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
- 4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
- 5) w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- 6) w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- 7) w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie
30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca
nie ma kontroli;
- 8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub
dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- 9) w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
- 10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
- 11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
- 12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- 13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu
go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami
wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca
może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu
dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca
zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia
tych kosztów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Towaru.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.
Pobierz
wzór formularza odstąpienia od umowy.
ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
-
Niniejszy punkt 10. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Najmu w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
-
Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do kwoty trzystu złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy lub niezwiązanych z Umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
-
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
ROZDZIAŁ 11. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
- Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony internetowej
jawinfo.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez
prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
- Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze,
skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami
zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru.
Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub
dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony jawinfo.pl bez zgody
właściciela jest zabronione.
ROZDZIAŁ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub
Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego
prawa.
- Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd
właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między
Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca
zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37
kodeksu postępowania cywilnego).